E-LEGITIMATION OCH SIGNERING

Här loggar du in med e-legitimation för att se dina ärende på Mina sidor eller för att signera dokument. Du som är invånare, företagare, vårdnadshavare eller förtroendevald - använd din personliga e-legitimation för att logga in i e-tjänster och följa dina ärenden via Mina sidor.  E-legitimation, till exempel BankID eller Mobilt BankID, används för att kommunen ska vara säker på vem det är som använt e-tjänsten samt att rätt person får tillgång till rätt ärenden via Mina sidor

ELEV

För att komma in i Tieto Education använder samma inloggningsuppgifter som när du loggar in på din dator eller Chromebook. Dessa inloggningsuppgifter får du av din mentor.

ADMINISTRATÖR ELLER HANDLÄGGARE

Du som är administratör eller handläggare för e-tjänster kan logga in här, men du bör använda inloggningslänkarna som finns på arbetsnätet. Inloggningen fungerar automatiskt om du använder en dator som finns på din arbetsplats eller är ansluten till Höganäs kommuns nätverk. 

ANSTÄLLD - HEMIFRÅN

Du som är anställd når arbetsnätet, e-post, fjärrskrivbord och övriga applikationer som du har tillgång till. Vill du använda våra interna e-tjänster så använder du arbetsnätet och länken till interna e-tjänster. Den här inloggningen använder du bara när du inte arbetar vid en dator som är ansluten till kommunens nätverk och behöver nå de tjänster som finns på arbetsnätet.