INVÅNARE, FÖRETAGARE ELLER UPPDRAGSTAGARE

Du som är invånare, företagare eller uppdragstagare - använd din personliga e-legitimation för att logga in i e-tjänster och följa ärenden via Mina sidor.  

E-legitimation, till exempel BankID eller Mobilt BankID, används för att kommunen ska vara säker på vem det är som använt e-tjänsten samt att rätt person får tillgång till rätt ärenden via Mina sidor. Du kan läsa mer om e-legitimation och hur vi använder uppgifterna här.

En del tjänster kan du använda utan att logga in, men vill du att vi ska kunna ta kontakt med dig eller du vill ha information via Mina sidor så måste du identifiera dig.

ELEV

Här loggar du som är elev in i Fronter

Du får inloggningsuppgifter av din mentor, har du frågor om Fronter vänd dig i första hand till din lärare eller mentor. När du loggar in kommer du till Höganäs kommuns inloggningssida, här väljer du att logga in med kommunkonto.

 

Vill du ansöka om busskort väljer du e-tjänsten direkt utan att logga in i Fronter.

 

HANDLÄGGARE FÖR E-TJÄNSTER

Här loggar du in in som handläggare eller administratör för att handlägga ärende eller administrera e-tjänster.

Inloggningen fungerar automatiskt om du använder en dator som finns på din arbetsplats eller är ansluten till Höganäs kommuns nätverk.

Använder du en privat dator, en läsplatta eller smartphone för att logga in behöver du ange dina inloggningsuppgifter. Du använder samma inloggningsuppgifter som när du loggar in i datorn på jobbet eller i din e-post. Tänk på att aldrig spara inloggningsuppgifter på en dator eller enhet som kan användas av andra än dig själv.

ANSTÄLLD

Här loggar du in in som anställd i Höganäs kommun.

Här når du på arbetsnätet, e-post, fjärrskrivbord och övriga applikationer som du har tillgång till.