Tjänstgöringsbetyg -begäran
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du som varit anställd inom Höganäs kommun eller Höganäs omsorg AB beställa ett tjänstgöringsintyg eller tjänstgöringsbetyg.
Tjänstgöringsintyg kallas ett intyg som styrker den tid du har arbetat. Det utfärdas av närmaste chef och du får det här via Mina sidor som svar när du skickat in din begäran.
Tjänstgöringsbetyg kallas ett intyg som styrker den tid du arbetat samt innehåller en beskrivning av dina arbetsuppgifter och ett omdöme på hur du skött arbetet och samarbetet. Även det utfärdas av närmaste chef och du får det här via Mina sidor som svar när du skickat in din begäran.
Ett arbetsgivarintyg specificerar antal timmar som du arbetat varje månad samt lön och eventuella tillägg för att du ska få rätt ersättning från din A-kassa. Du beställer det intyget direkt via din A-kassa, gå in på din A-kassas mina sidor och ange att beställningen ska skickas till hrservicecenter@helsingborg.se. Du kan inte beställa arbetsgivarintyg på något annat sätt eller i ett annat syfte än att bekräfta arbetade timmar och lön. Du kan se mer information om arbetsgivarintyg här.
Är du fortfarande anställd använder du vår interna e-tjänst på arbetsnätet för att beställa intyg.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Mobiltelefonnummer
Vi behöver dina personuppgifter för att ...Här fortsätter du med att beskriva varför behandlingen av personuppgifter är nödvändig, ändamålet med att behandla personuppgifter.
Här kan du ta hjälp av beskrivningen i Artikel 30-register och din förvaltnings kontaktperson för dataskydd / personuppgifter. När du är klar tar du bort denna gulmarkerade text.
Rättslig grund för behandlingen
Lagringstid
- 1 år
Personuppgifterna lagras och gallras i enlighet med de bestämmelser som framgår av nämndens dokumenthanteringsplan. Mer information finns på www.hoganas.se
Övriga upplysningar
Personuppgiftsbehandling i enlighet med bestämmelserna i GDPR (EU 2016/679) hindrar inte utlämnande av allmän handling i enlighet med offentlighets- och sekretesslagen (2009:400).
Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.
Om du vill komma i kontakt med dataskyddsombudet kan du mejla till: dso.hoganas@jpinfonet.se.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Integritetsmyndigheten IMY är tillsynsmyndighet. Du har rätt att lämna in klagomål till Integritetsmyndigheten om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med dataskyddsförordningen. Du hittar information på IMY:s hemsida Integritetsskyddsmyndighetens startsida | IMY - Integritetsskyddsmyndigheten
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunen@hoganas.se
HR avdelningen
hr-avdelningen@hoganas.se
Följande behövs för e-tjänsten
- tidigare anställd inom Höganäs kommun
- tidigare anställd inom Höganäs omsorg AB
- e-legitimation
- Så här skaffar du e-legitimation