Skicka in tillsynsunderlag för fristående förskola (huvudman)
Den här tjänsten kräver inloggningHär skickar du som representant för fristående förskola in underlag inför den regelbundna tillsynen. Vi efterfrågar följande underlag av dig som fyller i e-tjänsten:
Underlag för tillsyn:
- Dokumentation av systematiskt kvalitetsarbete
- Rutiner för klagomålshantering
- Protokoll från senast genomförda barnsäkerhetsrond
- Rutiner vid brandskyddsarbete och utrymningar
- Föreningens/organisationens stadgar
- Aktuellt registreringsbevis
- F-skattebevis
- Årsredovisning/ekonomisk redovisning från senaste verksamhetsår
- Rektorns utbildningsbevis eller bevis på erfarenhet av arbete med barn
- Plan mot diskriminering och kränkande behandling
Frågor till huvudman
Om du vill se frågorna innan du går in i e-tjänsten kan du klicka här: Frågor till huvudman
Redogörelse för aktuell ägar- och ledningskrets
Mer information
På Skolverket (öppnas i ny flik) finns mer information om kommunal tillsyn och underlag som ligger till grund för e-tjänsten.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobiltelefonnummer
Ändamålet med behandlingen
Vi behöver dina personuppgifter för att utföra tillsyn av fristående förskola enligt skollagen (2010:800).
Rättslig grund för behandlingen
Behandlingen är nödvändig som ett led i myndighetsutövning
Lagringstid
- Se beskrivning nedan.
Övrigt om lagringstid
Personuppgifterna lagras och gallras i enlighet med de bestämmelser som framgår av nämndens dokumenthanteringsplan. Mer information finns på www.hoganas.se
Mottagare av personuppgifter
Ärendet kan betraktas som allmän handling och kan komma att lämnas ut vid begäran och efter sedvanlig sekretessprövning.
Övriga upplysningar
Personuppgiftsbehandling i enlighet med bestämmelserna i GDPR (EU 2016/679) hindrar inte utlämnande av allmän handling i enlighet med offentlighets- och sekretesslagen (2009:400).
Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.
Om du vill komma i kontakt med dataskyddsombudet kan du mejla till: dso.hoganas@jpinfonet.se.
Om du har skyddade personuppgifter
Det är viktigt att du berättar för oss om du har skyddade personuppgifter. Orsaken är att handlingar och uppgifter som kommer in till oss oftast blir allmänna handlingar och att dina uppgifter ska hanteras på ett säkert sätt.
Du kan använda våra e-tjänster även om du har skyddade personuppgifter. Om du eller någon i familjen har skyddade personuppgifter bör du alltid upplysa oss om det innan du loggar in i e-tjänsten.
Du välkommen att höra av dig till kommunens servicecenter på telefonnummer 042-33 71 00. Vi kommer då kunna upplysa dig om vilka uppgifter som är nödvändiga att lämna i ditt ärende.
Mer information finns på Skatteverket om skyddade personuppgifter
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Integritetsmyndigheten IMY är tillsynsmyndighet. Du har rätt att lämna in klagomål till Integritetsmyndigheten om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med dataskyddsförordningen. Du hittar information på IMY:s hemsida Integritetsskyddsmyndighetens startsida | IMY - Integritetsskyddsmyndigheten
Personuppgiftsansvarig
Utbildningsnämnden
utbildningsforvaltningen@hoganas.se
Åsa Hallenheim Olsson
asa.hallenheim.olsson@hoganas.se
042-337100
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Steg 1 - Huvudman och kontaktpersoner
- Steg 2 - Underlag inför tillsyn
- Steg 3 - Frågor till huvudman inför tillsyn
- Förhandsgranska
- Signera och skicka in