Ansökan om föreningsbidrag
Här ansöker du om föreningsbidrag för funktionshinderorganisationer, pensionärsorganisationer och föreningar som bedriver verksamheter med anknytning till socialtjänstens verksamhet.
Höganäs kommun stödjer det lokala föreningslivet genom olika föreningsbidrag. Inom det sociala området utgår det bidrag till tre typer av föreningar: funktionshinderorganisationer, pensionärsorganisationer och till föreningar som bedriver verksamhet med anknytning till socialnämndens verksamhet. Här ansöker du om bidrag oavsett vilken föreningstyp du företräder.
Du loggar in med e-legitimation för att vi ska kunna säkerställa vem som lämnat in ansökan. När du är inloggad kan du under "mina engagemang" lägga in de uppgifter som gäller för den eller de föreningar du företräder, på så sätt behöver du inte ange uppgifterna varje gång. Du kan spara ansökan och fortsätta vid något annat tillfälle om du behöver komplettera med någon uppgift. Information om normerna för de olika bidragen hittar du nedan:
Normer för bidrag - funktionshinderföreningar
Normer för bidrag - pensionärsorganisationer
Normer för bidrag - inom socialtjänstens område
Ansökan måste vara inskickade mellan den 1 januari och den 31 mars för att anses vara inlämnade i tid. Ansökningar som inkommer utanför den perioden kommer inte att prövas. Ansökan måste innehålla följande handlingar för att bedömas som komplett:
- verksamhetsberättelse för det förflutna årets verksamhet
- balans- och resultaträkning
- revisionsberättelse
- budget för innevarande år
- årsmötesprotokoll
- uppgift om antalet medlemmar per den 31 december föregående år (gäller endast funktionshinder- och pensionärsorganisationer)
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobiltelefonnummer
Vi behöver dina personuppgifter för att handlägga ditt ärende. När du skickar in ditt ärende registreras de personuppgifter du anger i ärendet. Ändamålet med behandlingen är för att kunna registrera och hantera din ansökan om föreningsbidrag.
Här kan du läsa mer om kommunens behandling av dina personuppgifter.
Rättslig grund för behandlingen
Lagringstid
- 4 år
Personuppgifterna lagras och gallras i enlighet med de bestämmelser som framgår av nämndens dokumenthanteringsplan. Mer information finns på www.hoganas.se
Övriga upplysningar
De handlingar som ges in till Höganäs kommun blir allmänna handlingar. Vi gör alltid en sekretessprövning enligt offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) innan vi lämnar ut handlingar som innehåller personuppgifter.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Integritetsmyndigheten IMY är tillsynsmyndighet. Du har rätt att lämna in klagomål till Integritetsmyndigheten om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med dataskyddsförordningen. Du hittar information på IMY:s hemsida Integritetsskyddsmyndighetens startsida | IMY - Integritetsskyddsmyndigheten
Kommunens dataskyddsombud är JP Infonet AB som kan kontaktar på dso.hoganas@jpinfonet.se.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen och Socialnämnden
kommunen@hoganas.se
Fanny Lundqvist
fanny.lundqvist@hoganas.se