Tillfällig övernattning i lokal
Den här tjänsten kräver inloggningI samband med olika evenemang kan det finnas önskemål om att använda skolors lokaler till sovsalar. Räddningstjänsten måste godkänna ansökan ur brandsäkerhetssynpunkt. Vi behöver din ansökan senast 7 dagar innan tänkt övernattning. Du som skickar in ansökan är ansvarig för att alla deltagare och gäster informeras om säkerhetsföreskrifterna som gäller. Räddningstjänsten kan komma att göra besök på plats innan tillstånd ges. Räddningstjänsten kan också begära att vakande vakt ska finnas.
Säkerhetsföreskrifter
- Utrymningsvägar och brandredskap får inte blockeras
- Dörrar i utrymningsvägar ska vara lätta att öppna i utrymningsriktningen och får inte vara låsta
- Utrymningsvägarna ska vara markerade med genomlysta eller upplysta nödutgångsskyltar enligt svensk standard
- Utgångsskyltarna ska hållas tända
- Brandredskap kan behöva kompletteras efter räddningstjänstens anvisningar
- Rökning, levande ljus och all form av öppen eld i lokalerna är förbjuden
- Pyrotekniska artiklar eller lättantändligt dekorationsmaterial får inte förekomma i lokalen
- Eventuell tillfällig elektrisk installation ska utföras av behörig installatör
- Skolans ordinarie utrymningslarm ska användas
- Vid behov ska vakande vakt utses
- Mobiltelefon ska finnas tillgänglig hela dygnet
- Personliga tillhörigheter, kläder och förläggningsmaterial får enbart förvaras i ”sovsalarna”
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Mobiltelefonnummer
Vi behöver dina personuppgifter för att kontakta dig i samband med inspektion av brandskyddet enligt Lag om skydd mot olyckor.
Rättslig grund för behandlingen
- Behandlingen är nödvändig för att fullgöra en rättslig förpliktelse
Lagringstid
- se beskrivning nedan
Personuppgifterna lagras och gallras i enlighet med de bestämmelser som framgår av nämndens dokumenthanteringsplan. Mer information finns på www.hoganas.se
Övriga upplysningar
Personuppgiftsbehandling i enlighet med bestämmelserna i GDPR (EU 2016/679) hindrar inte utlämnande av allmän handling i enlighet med offentlighets- och sekretesslagen (2009:400).
Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.
Om du vill komma i kontakt med dataskyddsombudet kan du mejla till: dso.hoganas@jpinfonet.se.
Om du har skyddade personuppgifter
Det är viktigt att du berättar för oss om du har skyddade personuppgifter. Orsaken är att handlingar och uppgifter som kommer in till oss oftast blir allmänna handlingar och att dina uppgifter ska hanteras på ett säkert sätt.
Du kan använda våra e-tjänster även om du har skyddade personuppgifter. Om du eller någon i familjen har skyddade personuppgifter bör du alltid upplysa oss om det innan du loggar in i e-tjänsten.
Du välkommen att höra av dig till kommunens servicecenter på telefonnummer 042-33 71 00. Vi kommer då kunna upplysa dig om vilka uppgifter som är nödvändiga att lämna i ditt ärende.
Mer information finns på Skatteverket om skyddade personuppgifter
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Integritetsmyndigheten IMY är tillsynsmyndighet. Du har rätt att lämna in klagomål till Integritetsmyndigheten om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med dataskyddsförordningen. Du hittar information på IMY:s hemsida Integritetsskyddsmyndighetens startsida | IMY - Integritetsskyddsmyndigheten
Personuppgiftsansvarig
kommunstyrelsen
kommunen@hoganas.se
Marcus Nilsson
marcus.s.nilsson@hoganas.se