Rapportera utförda serviceinsatser för privata utförare enligt LOV
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du som är leverantör av serviceinsatser enligt lagen om valfrihetssystem, LOV, rapportera in utförda insatser till socialförvaltningen i Höganäs kommun.
Leverantören för serviceinsatser ska varje månad rapportera antalet utförda timmar enligt biståndsbeslut för att ansöka om ersättning. För att garantera en säker hantering av personuppgifter rapporteras varje kund för sig.
För att använda e-tjänsten behöver du ha en e-legitimation kopplad till ditt företag.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobiltelefonnummer
Du behöver lämna dina personuppgifter för att ditt ärende ska hanteras och för att ha möjlighet att säkerställa den enskildes rätt att ansöka om bistånd enligt 4 kap 1 § socialtjänstlagen (SoL) samt vikten av en säker identifiering. När du skickar in ditt ärende registreras de personuppgifter du anger i ärendet. I vissa fall handläggs ärendet enbart i e-tjänstplattformen, i andra fall används uppgifterna även i något av kommunens verksamhetssystem.
Dina personuppgifter kommer att behandlas i enlighet med EU:s dataskyddsförordning och den svenska dataskyddslagen (2018:218) samt kompletterande svenska lagar.
Rättslig grund för behandlingen
- Behandlingen är nödvändig för att fullgöra ett avtal med den registrerade
Lagringstid
- Se beskrivning nedan.
Personuppgifterna behandlas i enlighet med de bestämmelser som framgår av nämndens dokumenthanteringsplan. Mer information finns på www.hoganas.se
Övriga upplysningar
Personuppgiftsbehandling i enlighet med bestämmelserna i GDPR (EU 2016/679) hindrar inte utlämnande av allmän handling i enlighet med offentlighets- och sekretesslagen (2009:400).
När dina personuppgifter behandlas hos oss har du rätt att:
-
begära tillgång till dina personuppgifter,
-
begära rättelse, radering eller begränsning av behandling av dina personuppgifter,
-
invända mot behandling av dina personuppgifter
-
begära dataportabilitet, dvs. att dina personuppgifter flyttas till en annan personuppgiftsansvarig,
Ovanstående beskrivna rättigheter begränsas ibland. Det finns flera lagar som bestämmer hur en kommun ska hantera uppgifter/handlingar i förhållande till dataskyddsförordningen och dessa regler går före.
Mer information finns på: Behandling av personuppgifter – Höganäs kommun (hoganas.se)
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Integritetsmyndigheten IMY är tillsynsmyndighet. Du har rätt att lämna in klagomål till Integritetsmyndigheten om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med dataskyddsförordningen. Du hittar information på IMY:s hemsida Integritetsskyddsmyndighetens startsida | IMY - Integritetsskyddsmyndigheten
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
socialforvaltningen@hoganas.se
Camilla Engström
camilla.engstrom@hoganas.se
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation eller mobilt BankID
- Så här skaffar du e-legitimation