Rapportera uppdrag som avlösare inom LSS
Den här tjänsten kräver inloggningHär rapporterar du som är avlösare inom funktionsstöd i Höganäs kommun dina utförda uppdrag. För att kunna rapportera ditt uppdrag behöver du logga in och signera din rapport med e-legitimation.
Den här tjänsten använder du för att varje månad rapportera utfört uppdrag. Du anger inte namn på den brukare ditt uppdrag gäller utan du anger det uppdragsnummer du har fått av uppdragssamordnaren. Om du inte har fått något uppdragsnummer, ta kontakt med servicecenter på telefonnummer 042-33 71 00 som kan hänvisa dig vidare.
Tänk på att lämna in rapporten senast den 3:e nästkommande månad för utbetalning av ersättning. Rapporter som inkommer efter den 3:e hanteras månaden efter.
Du måste lämna en rapport för varje uppdrag och uppdragstagare, är du till exempel både ledsagare och kontaktperson måste du lämna två rapporter.
När du loggar in väljer du knappen "logga in med e-legitimation".
Se vår guide om hur du rapporterar dina uppdrag här.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobiltelefonnummer
- Kundnummer
Vi behöver dina personuppgifter för att betala ut ersättning till dig som är uppdragstagare.
Rättslig grund för behandlingen
- Behandlingen är nödvändig för att fullgöra ett avtal med den registrerade
Lagringstid
- 5 år
Personuppgifterna lagras och gallras i enlighet med de bestämmelser som framgår av nämndens dokumenthanteringsplan. Mer information finns på www.hoganas.se
Övriga upplysningar
Personuppgiftsbehandling i enlighet med bestämmelserna i GDPR (EU 2016/679) hindrar inte utlämnande av allmän handling i enlighet med offentlighets- och sekretesslagen (2009:400).
Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.
Om du vill komma i kontakt med dataskyddsombudet kan du mejla till: dso.hoganas@jpinfonet.se.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Integritetsmyndigheten IMY är tillsynsmyndighet. Du har rätt att lämna in klagomål till Integritetsmyndigheten om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med dataskyddsförordningen. Du hittar information på IMY:s hemsida Integritetsskyddsmyndighetens startsida | IMY - Integritetsskyddsmyndigheten
Personuppgiftsansvarig
Höganäs Omsorg AB
hoganasomsorg@hoganas.se
Stefan Persson
stefan.persson@hoganas.se
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation
- Uppdragsnummer
- Så här skaffar du e-legitimation