Rapportera uppdrag som stödfamilj inom LSS
Den här tjänsten kräver inloggningHär rapporterar du som är avlösare inom LSS-avdelningen i Höganäs kommun dina utförda uppdrag. För att kunna rapportera ditt uppdrag behöver du logga in och signera din rapport med e-legitimation.
Den här tjänsten använder du för att varje månad rapportera utfört uppdrag. Du anger inte namn på den brukare ditt uppdrag gäller utan du anger det uppdragsnummer du har fått av rekryteringssamordnaren. Om du inte har fått något uppdragsnummer, ta kontakt med rekryteringssamordnaren på telefonnummer 042-33 77 36.
Tänk på att lämna in rapporten senast den 3:e nästkommande månad för utbetalning av ersättning. Rapporter som inkommer efter den 3:e hanteras månaden efter.
Du måste lämna en rapport för varje uppdrag och uppdragstagare, är du till exempel både ledsagare och kontaktperson måste du lämna två rapporter.
När du loggar in väljer du knappen "logga in med e-legitimation".
Se vår guide om hur du rapporterar dina uppdrag här.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobiltelefonnummer
- Kundnummer
Vi behöver dina personuppgifter för att handlägga ditt ärende. När du skickar in ditt ärende registreras de personuppgifter du anger i ärendet. I vissa fall handläggs ärendet enbart i e-tjänstplattformen, i andra fall används uppgifterna även i något av kommunens verksamhetssystem. Du ser under rubriken lagringstid i vilka system dina personuppgifter behandlas och hur länge de lagras.
Dina personuppgifter kommer att behandlas i enlighet med EU:s dataskyddsförordning och den svenska dataskyddslagen (2018:218) samt kompletterande svenska lagar.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
Lagringstid
- 5 år
Personuppgifterna behandlas i enlighet med de bestämmelser som framgår av nämndens dokumenthanteringsplan. Mer information finns på www.hoganas.se
Övriga upplysningar
Personuppgiftsbehandling i enlighet med bestämmelserna i GDPR (EU 2016/679) hindrar inte utlämnande av allmän handling i enlighet med offentlighets- och sekretesslagen (2009:400).
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Integritetsmyndigheten IMY är tillsynsmyndighet. Du har rätt att lämna in klagomål till Integritetsmyndigheten om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med dataskyddsförordningen. Du hittar information på IMY:s hemsida Integritetsskyddsmyndighetens startsida | IMY - Integritetsskyddsmyndigheten
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
socialforvaltningen@hoganas.se
Ann-Christin Göransson
ann-christin.goransson@hoganas.se
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation
- Uppdragsnummer
- Så här skaffar du e-legitimation